Λίγες ημέρες πριν ένας Ρομά, ένας τσιγγάνος, ένας γύφτος βρέ παιδιά , μόλις 16 χρονών,
πυροβολήθηκε στο κεφάλι από έναν αστυνομικό. Το όνομα του Κώστας Φραγκούλης.
Για τους περισσότερους, ένας σκατόγυφτος που ΄΄ καλά του κάνανε ΄΄, ένα κωλόπαιδο , που τόλμησε να αψηφήσει τους αστυνομικούς, και άλλα πολλά που διαβάζω καθημερινά στα μέσα ενημέρωσης. Είναι πραγματικά μοναδικός ο τρόπος με τον οποίο η κοινωνία εκφράζει το μένος της σε τέτοιες περιπτώσεις. Κανείς δεν αναρωτήθηκε ΄΄ γιατί ο αστυνομικός έπρεπε να πυροβολήσει και μάλιστα στο κεφάλι ΄΄. Οι περισσότεροι θεωρούν πως του άξιζε και δεν τους προβληματίζει καν το γεγονός ότι, ένας άνθρωπος έχει στα χέρια του όπλο και θεωρεί ότι έχει δικαίωμα ζωής και θανάτου σε οποιονδήποτε άλλο συνάνθρωπο ! Τόσο απλά!
Οι περισσότεροι από εμάς μιλάμε για γύφτους παραβατικούς , που δεν θέλουν να ενταχθούν
την κοινωνία ΄΄ γιατί έτσι είναι η φυλή τους ΄΄, γιατί ΄΄ δεν αντέχουν τον πολιτισμό και
επιλέγουν να ζούν σε τσαντήρια ΄΄ , γιατί ΄΄ είναι κλέφτες, απατεώνες, απαγωγείς παιδιών ΄΄
και γενικότερα κουβαλούν πάνω τους τουλάχιστον τον μισό Ποινικό Κώδικα.
Εμείς , οι άμεπτοι, οι ηθικοί, οι αμόλυντοι, η ελίτ τέλος πάντων της κοινωνίας!
Θυμάμαι όταν είμασταν παιδιά, για να μας φοβίσουν οι γονείς μας , μας έλεγαν πως αν δεν
καθίσουμε καλά , θα περάσει η γύφτισσα ή ο γύφτος και θα μας αρπάξουν! Έτσι μας
καλλιεργούσαν τον φόβο για τους φτωχούς μεροκαματιάρηδες της εποχής που γυρνούσαν
πεζή τις γειτονιές, για να κερδίσουν τα προς το ζήν πλέκοντας καλάθια ή λέγοντας την
μοίρα στις νοικοκυρές .
Όμως τότε ήταν άλλες εποχές .Υποτίθεται ότι ηθικά και κοινωνικά έχουμε προχωρήσει
μπροστά .Έχουμε όμως ;
Ο νεαρός τσιγγάνος στην προκείμενη περίπτωση προσπάθησε να αποφύγει την πληρωμή
του αντιτίμου των 20, 00 ευρώ . Είτε το έκανε γιατί δεν είχε χρήματα, είτε γιατί το νεαρό
της ηλικίας του τον προέτρεψε σε αυτήν την επιπόλαια και ποινικά κολάσιμη πράξη, σε
καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να πληρώσει με την ζωή του, και μάλιστα γιατί έτσι
αποφάσισε ένας αστυνομικός, που η Πολιτεία του επιτρέπει να χρησιμοποιεί όπλο σε
συγκεκριμένες περιστάσεις και με συγκεκριμένο τρόπο.
Εάν ο νεαρός δεν ήταν τσιγγάνος αλλά το παιδί της διπλανής πόρτας, που πηγαίνει σχολείο,
οι γονείς του είναι μορφωμένοι, εργαζόμενοι σε δημόσια υπηρεσία, κ.α. όλες οι αντιδράσεις
της οικογένειας του θα ήταν δικαιολογημένες .Τώρα όμως πρόκειται απλά για έναν
γύφτο. Πόσο άραγε να αξίζει η ζωή του; Και αξίζει να καταστραφεί η ζωή του αστυνομικού
(του εργαζόμενου σε σκληρές συνθήκες , οικογενειάρχη, που κινδυνεύει για όλους εμάς
κ.λ.π.) για έναν γύφτο;
Οι άμεμπτοι της κοινωνίας θεωρούμε ότι είμαστε προνομιούχοι και ανώτεροι από κάτι
τέτοια γυφτάκια. Δεν έχω ξεχάσει ακόμη ότι στο σχολείο με φώναζαν ΄΄παλιοαρβανίτισσα ΄΄
για να με προσβάλλουν όπως άλλους ΄΄ παλιόβλαχους ΄΄ κ.λ.π.
Γιατί το διαφορετικό είναι πάντα μη κατανοητό , μη αποδεκτό και επιλέγουμε αντί να
προσπαθήσουμε να το κατανοήσουμε και να το προσεγγίσουμε , να το θέσουμε φασιστικά
στο περιθώριο!
Μας ενοχλούν πάντα οι άλλοι, γιατί συνήθως αποδεικνυόμαστε ανάξιοι να επιλύσουμε τα
προβλήματα μας. Δεν έχουμε δουλειά φταίνε οι μετανάστες, δεν μας αρέσει η Κυβέρνηση
αλλά δεν αντιδρούμε , φταίνε οι γύφτοι, δεν είναι καλός μαθητής το παιδί μας, φταίει ο Ινδός
ή ο Αλβανός που αριστεύει και είναι σημαιοφόρος .
Αυτά όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς είναι φασιστικά φαινόμενα και σύνδρομα όσο κι
αν μας αρέσει να αυτοπροσδιοριζόμαστε ως Δημοκράτες και πολίτες του κόσμου.
Κακόμοιροι, μίζεροι και ανίκανοι να υψώσουμε ανάστημα σε αυτούς που πραγματικά μας
φταίνε είμαστε, και ΄΄ πουλάμε νταηλίκι ΄΄ σε όσους θεωρούμε περισσότερο αδύναμους από
εμάς .
Άλλωστε ζούμε την ζωή μας από τον αναπαυτικό καναπέ μας και τα social όπως
συνηθίζεται ο όρος .
Όμως η πραγματική ζωή κυλάει εκεί έξω , στο μαγαζί του Μίχου που βίαζε την
δωδεκάχρονη, στο σπίτι που γείτονα που ξυλοφορτώνει την γυναίκα του και ενώ ακούμε και
βλέπουμε δεν αντιδρούμε , στις ΜΚΟ που διαφθείρουν παιδιά και δεν τα διαπαιδαγωγούν ,
και εμείς παραμένουμε απλοί παρατηρητές της κλειδαρότρυπας .
Ο νεαρός Ρομά, που εύχομαι ολόψυχα να ξεπεράσει τον κίνδυνο, είναι ένας ακόμη Γιάννης
Αγιάνης της εποχής μας.
Τέτοιοι υπάρχουν πολλοί. Και αυτό που θα έπρεπε να μας απασχολεί πρώτιστα είναι η
συμπεριφορά του Ιαβέρη και όχι του Γιάννη Αγιάνη .Και της απούσας με ουσιαστικές
παρεμβάσεις Πολιτείας , μέρος της οποίας αποτελούμε όλοι εμείς !Οι άμεμπτοι!
Και ο αστυνομικός , που κατά την άποψη μου σκόπιμα και με ανθρωποκτόνο διάθεση τον
πυροβόλησε στο κεφάλι ,και πιθανά εν στάσει , ένα ακόμη γρανάζι του κατασταλτικού
μηχανισμού που αφήνουμε να υδροκεφαλιάζει!
Δεν είναι έτσι φίλοι μου, και δεν πρέπει να αφήσουμε να είναι έτσι!
Είναι στο χέρι μας να το αλλάξουμε !Να πάψουμε να είμαστε απλοί και αμέτοχοι
παρατηρητές και να χάφτουμε ότι , και όπως , μας σερβίρουν. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι είμαστε
όμως όλοι ίσοι.
Και τον λογαριασμό στο τέλος θα τον πληρώσουμε όλοι!
ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΡΒΟΥΝΗ- ΛΙΑΣΚΟΥ
Δικηγόρος-Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στον Τομέα Ποινικών και Εγκληματολογικών
Επιστημών
Πρόεδρος Συλλόγου Γυναικών Αγίου Νικολάου Λιβαδειάς.